Scoop in recruitmentland
29 juni 2022 
1 min. leestijd

Scoop in recruitmentland

Vanaf 2 januari 2022 was het tv format How to get noticed 8 weken lang te zien op RTL-Z, RTL-7 en (nog steeds) op Videoland en RTL-XL. How to get noticed is Nederlands eerste tv-programma volledig gericht op arbeidsmarkt, hr en recruitment.

Zowel de reacties als de kijkcijfers waren echt boven verwachting. De serie heeft een complete rerun gekregen op RTL-Z in maart van dit jaar en krijgt zelfs een tweede rerun in de maand juli.

Nigaio Wijnen en ik (Arjan Elbers) waren 8 weken lang de teamcaptain voor alle organisaties waar het programma zich afspeelde. We begonnen bij Haagland Medisch Centrum en gingen vervolgens verder naar: Enexis, van Happen Containers, Lidl, Swinckels Family Brewers (inderdaad bekend van Bavaria bier), Norsk Hydro en T-Mobile om het eerste seizoen af te sluiten bij bouwgigant Ballast Nedam.

Naast Nigaio en mezelf waren er nog veel meer Kiqit experts te zien in het eerste seizoen. Zo kwamen: Marcel van der Meer, Patrick Boonstra, Dirk Driessen, Nicol Tadema, Heleen Stoevelaar en Annelies Graafland aan bod. Allemaal met hun eigen kennis en expertise. 

RTL vroeg begin dit jaar al een tweede seizoen aan. Aangezien wij de flauwste niet zijn doen we dat natuurlijk. Nigaio en ik maakten afgelopen week dan ook bekend dat we volop gaan voor seizoen 2! Een nog beter seizoen om arbeidsmarkt, recruitment en hr professioneel op de kaart te zetten. Dus verwacht weer creatieve en toepasbare oplossingen voor vraagstukken zoals: hoe werf ik schaars talent? Hoe werf je in volume? Hoe kun je divers en inclusief werven of hoe werk je nog beter aan je werkgeversmerk? 

Mooie scoop!

En dan komt de scoop: Kiqit krijgt een apart programma genaamd: Behind the scenes (bij How to get noticed). Een apart online format van 3 Kiqit experts die hun kritische kijk, visie en advies op de aflevering delen met alle leden van Kiqit. Dit programma is alleen te zien voor leden van Kiqit. Het is de bedoeling dat Behind the scenes echt verder en dieper doorgaat op elke aflevering, waar RTL stopt. 

Nog een reden om je aan te sluiten bij Kiqit dus. Graag tot eind 2022!

Wil je de ontwikkelingen volgen van het programma? Meepraten over recruitment? Check onze boards: lets.kiqit.nl

Over de schrijver
Arjan Elbers (bouwjaar 1978) Brabander in hart en nieren. Arjan doet niet aan stijldansen, drama en koriander, doet wel aan Italiaanse wijn, veel droge humor en het spelen van piano. Hij werkte ruim 10 jaar in (inter)nationaal corporate- en bureau recruitment voordat hij in 2009 ondernemer werd. Ondernemer: Mede-oprichter & Online Recruitment Strateeg van Getnoticed (waanzinnige recruitment- en werken-bij websites) sinds 2009. Trotse oprichter en mbo Talent Magician van Stichting Guruz (platform voor mbo gastcolleges) sinds 2022. Verder lekker bezig als: Voorzitter van Recruiters United en bestuurder bij Kiqit. En deelt altijd zijn kennis als: auteur, columnist, blogger, spreker en bedenker/producer van het RTL-Z programma How to get noticed. Samengevat: (Online) Recruitment Strateeg/Vakidioot (kan verder ook echt helemaal niets). Meer informatie over een bepaald onderwerp? Link ‘m even!
Reactie plaatsen