Scoop in recruitmentland
29 juni 2022 
1 min. leestijd

Scoop in recruitmentland

Vanaf 2 januari 2022 was het tv format How to get noticed 8 weken lang te zien op RTL-Z, RTL-7 en (nog steeds) op Videoland en RTL-XL. How to get noticed is Nederlands eerste tv-programma volledig gericht op arbeidsmarkt, hr en recruitment.

Zowel de reacties als de kijkcijfers waren echt boven verwachting. De serie heeft een complete rerun gekregen op RTL-Z in maart van dit jaar en krijgt zelfs een tweede rerun in de maand juli.

Nigaio Wijnen en ik (Arjan Elbers) waren 8 weken lang de teamcaptain voor alle organisaties waar het programma zich afspeelde. We begonnen bij Haagland Medisch Centrum en gingen vervolgens verder naar: Enexis, van Happen Containers, Lidl, Swinckels Family Brewers (inderdaad bekend van Bavaria bier), Norsk Hydro en T-Mobile om het eerste seizoen af te sluiten bij bouwgigant Ballast Nedam.

Naast Nigaio en mezelf waren er nog veel meer Kiqit experts te zien in het eerste seizoen. Zo kwamen: Marcel van der Meer, Patrick Boonstra, Dirk Driessen, Nicol Tadema, Heleen Stoevelaar en Annelies Graafland aan bod. Allemaal met hun eigen kennis en expertise. 

RTL vroeg begin dit jaar al een tweede seizoen aan. Aangezien wij de flauwste niet zijn doen we dat natuurlijk. Nigaio en ik maakten afgelopen week dan ook bekend dat we volop gaan voor seizoen 2! Een nog beter seizoen om arbeidsmarkt, recruitment en hr professioneel op de kaart te zetten. Dus verwacht weer creatieve en toepasbare oplossingen voor vraagstukken zoals: hoe werf ik schaars talent? Hoe werf je in volume? Hoe kun je divers en inclusief werven of hoe werk je nog beter aan je werkgeversmerk? 

Mooie scoop!

En dan komt de scoop: Kiqit krijgt een apart programma genaamd: Behind the scenes (bij How to get noticed). Een apart online format van 3 Kiqit experts die hun kritische kijk, visie en advies op de aflevering delen met alle leden van Kiqit. Dit programma is alleen te zien voor leden van Kiqit. Het is de bedoeling dat Behind the scenes echt verder en dieper doorgaat op elke aflevering, waar RTL stopt. 

Nog een reden om je aan te sluiten bij Kiqit dus. Graag tot eind 2022!

Wil je de ontwikkelingen volgen van het programma? Meepraten over recruitment? Check onze boards: lets.kiqit.nl

Over de schrijver
Met zijn stichting Guruz maakt Arjan Elbers het Nederlandse mbo beter en helpt het bedrijfsleven met hun employer branding in het mbo. Dit doet hij door het ontwikkelen van briljante online gastcolleges voor het mbo-onderwijs. Naast zijn rol als talent magican bij Guruz is Arjan oprichter van én recruitment strateeg bij Getnoticed. Deze toffe club bouwt waanzinnige recruitment- en werken-bij websites voor organisaties waaronder T-Mobile, Ahold Delhaize en ABNAmro. Alsof dat nog niet genoeg is: Arjan is ook voorzitter van Recruiters United, het grootste onafhankelijke recruitmentplatform in Nederland. En hij is bestuurder bij Kiqit, het online kennisplatform voor >4.500 recruitment professionals. Dan zijn we nog niet eens begonnen over zijn bijrollen als auteur, columnist, blogger, spreker en bedenker/producer van het RTL-Z programma How to get noticed. Je snapt het: Arjan is een vakidioot (kan ook verder helemaal niets). Het best bewaarde geheim van Arjan? Hij doet niet aan stijldansen, drama en koriander, wel aan Italiaanse wijn, veel droge humor en pianospelen.
Reactie plaatsen