Kiqit heeft snackable content, whut?
17 juni 2022 
1 min. leestijd

Kiqit heeft snackable content, whut?

Toen we 2 jaar geleden Kiqit hebben opgericht wisten we 1 ding zeker: de content moet “snackable” zijn. Wat is dat dan die snackable content vraag je jezelf wellicht af?

Dat is content die je op elk moment van de dag tot je kunt nemen. In je pauze, in de trein of ’s avonds op de bank. Content die leuk en lekker is om te consumeren wanneer jij er zin in hebt. En dat is ons aardig gelukt kan ik wel zeggen!

We begonnen met whitepapers en blogs, maar als snel kwamen daar onze online trainingen bij. De trainingen van (inmiddels 17 experts) die je altijd herkent aan de rode Kiqit-sheets, maar vooral ook de duur van zo’n 20 minuten.

En zeg nou zelf, het is toch veel lekkerder om een training van 20 minuten tot je te nemen dan zo’n blok van 4 of 8 uur. Tenminste als ik een beetje zelfreflectie toepas, dan weet ik dat ik mijn absorptievermogen meer lijkt op een stoeptegel dan een spons.

Elke tweede dinsdag van de maand geven we een webinar en daarvan hebben we gezegd, dat mag maximaal 1 uur duren om soms echt samen met een groep de diepte in te gaan.  

Elke vierde dinsdag van de maand geven we een digitaal spreekuur, dit is mijn persoonlijke favoriete manier van content. Het digitaal spreekuur heeft een vast format,

  • 1 relevant onderwerp
  • 1 uur maximale duur
  • 2 Kiqit experts
  • 0 sheets
  • circa 75 deelnemers

En ondanks dat het format vast is, is het type content erg los. Het spreekuur is echt een hele natuurlijke manier om samen snel tot de kern te komen.

Los van alle content die Kiqit zelf maakt, streamen we ook alle relevante podcasts in arbeidsmarktcommunicatie en recruitment.  

Dus jezelf en je team ontwikkelen in recruitment en arbeidsmarkcommunicatie? Lekker snacken!

Heb je opmerkingen, tips, adviezen of wil je in contact komen met onze experts? Spreek ze aan in de Kiqit community: https://lets.kiqit.nl/.

Over de schrijver
Arjan Elbers (bouwjaar 1978) Brabander in hart en nieren. Arjan doet niet aan stijldansen, drama en koriander, doet wel aan Italiaanse wijn, veel droge humor en het spelen van piano.Hij werkte ruim 10 jaar in (inter)nationaal corporate- en bureau recruitment voordat hij in 2009 ondernemer werd.Ondernemer: Mede-oprichter & Online Recruitment Strateeg van Getnoticed (waanzinnige recruitment- en werken-bij websites) sinds 2009. Trotse oprichter en mbo Talent Magician van Stichting Guruz (platform voor mbo gastcolleges) sinds 2022.Verder lekker bezig als: Voorzitter van Recruiters United en bestuurder bij Kiqit. En deelt altijd zijn kennis als: auteur, columnist, blogger, spreker en bedenker/producer van het RTL-Z programma How to get noticed.Samengevat: (Online) Recruitment Strateeg/Vakidioot (kan verder ook echt helemaal niets). Meer informatie over een bepaald onderwerp? Link ‘m even!
Reactie plaatsen