Kiqit heeft snackable content, whut?
17 juni 2022 
1 min. leestijd

Kiqit heeft snackable content, whut?

Toen we 2 jaar geleden Kiqit hebben opgericht wisten we 1 ding zeker: de content moet “snackable” zijn. Wat is dat dan die snackable content vraag je jezelf wellicht af?

Dat is content die je op elk moment van de dag tot je kunt nemen. In je pauze, in de trein of ’s avonds op de bank. Content die leuk en lekker is om te consumeren wanneer jij er zin in hebt. En dat is ons aardig gelukt kan ik wel zeggen!

We begonnen met whitepapers en blogs, maar als snel kwamen daar onze online trainingen bij. De trainingen van (inmiddels 17 experts) die je altijd herkent aan de rode Kiqit-sheets, maar vooral ook de duur van zo’n 20 minuten.

En zeg nou zelf, het is toch veel lekkerder om een training van 20 minuten tot je te nemen dan zo’n blok van 4 of 8 uur. Tenminste als ik een beetje zelfreflectie toepas, dan weet ik dat ik mijn absorptievermogen meer lijkt op een stoeptegel dan een spons.

Elke tweede dinsdag van de maand geven we een webinar en daarvan hebben we gezegd, dat mag maximaal 1 uur duren om soms echt samen met een groep de diepte in te gaan.  

Elke vierde dinsdag van de maand geven we een digitaal spreekuur, dit is mijn persoonlijke favoriete manier van content. Het digitaal spreekuur heeft een vast format,

  • 1 relevant onderwerp
  • 1 uur maximale duur
  • 2 Kiqit experts
  • 0 sheets
  • circa 75 deelnemers

En ondanks dat het format vast is, is het type content erg los. Het spreekuur is echt een hele natuurlijke manier om samen snel tot de kern te komen.

Los van alle content die Kiqit zelf maakt, streamen we ook alle relevante podcasts in arbeidsmarktcommunicatie en recruitment.  

Dus jezelf en je team ontwikkelen in recruitment en arbeidsmarkcommunicatie? Lekker snacken!

Heb je opmerkingen, tips, adviezen of wil je in contact komen met onze experts? Spreek ze aan in de Kiqit community: https://lets.kiqit.nl/.

Over de schrijver
Met zijn stichting Guruz maakt Arjan Elbers het Nederlandse mbo beter en helpt het bedrijfsleven met hun employer branding in het mbo. Dit doet hij door het ontwikkelen van briljante online gastcolleges voor het mbo-onderwijs. Naast zijn rol als talent magican bij Guruz is Arjan oprichter van én recruitment strateeg bij Getnoticed. Deze toffe club bouwt waanzinnige recruitment- en werken-bij websites voor organisaties waaronder T-Mobile, Ahold Delhaize en ABNAmro. Alsof dat nog niet genoeg is: Arjan is ook voorzitter van Recruiters United, het grootste onafhankelijke recruitmentplatform in Nederland. En hij is bestuurder bij Kiqit, het online kennisplatform voor >4.500 recruitment professionals. Dan zijn we nog niet eens begonnen over zijn bijrollen als auteur, columnist, blogger, spreker en bedenker/producer van het RTL-Z programma How to get noticed. Je snapt het: Arjan is een vakidioot (kan ook verder helemaal niets). Het best bewaarde geheim van Arjan? Hij doet niet aan stijldansen, drama en koriander, wel aan Italiaanse wijn, veel droge humor en pianospelen.
Reactie plaatsen