Als de vacature openstaat komt de sollicitant vanzelf. Toch?
Hoe komt het dat recruiters regelmatig teleurgesteld zijn met de kandidaten, na het plaatsen van hun vacatures op jobboards? Door je vacatures 1-op-1 op een jobboard te plaatsen, ontvang je alleen kandidaten die op dat moment op zoek zijn naar een nieuwe baan en de noodzaak zien om direct te solliciteren. De groep die nog twijfelt, solliciteert niet. Deze groep heeft meer tijd en informatie nodig om te solliciteren.
Wil je dat ook deze groep uiteindelijk bij jou solliciteert? Dan zal je hen vaker moeten benaderen met de juiste boodschap en informatie. Om geen kwalitatieve sollicitanten mis te lopen is recruitment marketing belangrijk. Op die manier spreek je op het juiste moment, de juiste kandidaat aan. Met kennis van alle online marketing mogelijkheden ben jij in staat om de juiste acties in te zetten en je ingezette media verder te optimaliseren. Belangrijke instrumenten hierbij zijn: webstatistiek, Google, Facebook en alle jobboard mogelijkheden. Door jezelf op deze onderwerpen verder te ontwikkelen, kan jij het verschil maken voor jouw klant/lijnmanager en met verrassende goede kandidaten te voorschijn komen. Ontdek hoe jij de mogelijkheden van recruitment marketing een stap verder kan brengen!