We hebben het best oké voor elkaar. Toch?
Stel je eens voor… je bent een sollicitant en het eerste contactmoment met een potentiële nieuwe werkgever is de vacaturetekst die bomvol jeukwoorden, wollige taal en spelfouten zit. Gevolgd door een ellenlang sollicitatieformulier, een onpersoonlijke ontvangstbevestiging en het ellenlang wachten op een statusupdate. En als je dan eindelijk op gesprek mag komen, word je veel te laat opgepikt uit de lobby waarna een kruisverhoor onder het 'genot' van een slappe bak koffie op je wacht. Niet echt een lekkere candidate experience, right?
Van oriëntatie tot onboarding. Online én offline. Elk contactmoment met een (potentiële) nieuwe medewerker draagt bij aan een ultieme candidate experience. Dus zet je oogkleppen af en verdiep je in hoe jij als recruiter de candidate experience kunt optimaliseren. Zo vergroot je de kansen dat die (potentiële) nieuwe medewerker ook start bij jóúw organisatie en zorg je ook nog eens voor een snellere én effectievere start van die nieuwe medewerker.