arrow_drop_up arrow_drop_down

Recruitment website

Jouw recruitment- of werken-bij website is het kloppend hart van jouw online recruitmentoperatie. Laat daarom niets aan het toeval over en zorg dat het klopt.

sourcing training

Gewoon even snel een losse webpagina de lucht in gooien. Toch?

Of misschien toch niet. Want jouw recruitment- / werken-bij website is de plek waar het gebeurt. Hier toon je aan de wereld wie je bent als aantrekkelijk werkgever door het inzetten van de beste arbeidsmarktcommunicatie. De centrale website waar jij van bezoekers sollicitanten weet te maken. Deze website is dus jouw belangrijkste levende orgaan in je recruitmentoperatie, want hij moet mee ademen met jouw vragen, organisatie en jouw markt. Dus zorg dat jij in controll bent.


Leer waarom je nu eigenlijk een als een levend orgaan moet behandelen en waarom jouw website geen “onderdeel” is van de corporate website. Welke basisfunctionaliteiten moeten er minimaal te vinden zijn voor je potentiële kandidaten en waarom is dat dan? Ontdek aan welke andere voorwaarden jouw recruitment- / werken-bij website voldoet om in de toekomst geen “problemen” te krijgen en leer hoe je een serieuze voorsprong kunt pakken op je concurrent.  

Arjan Elbers
"Stop met aannames en maak alles, maar dan ook alles meetbaar! Als je aan de knoppen zit van je eigen recruitment- / werken-bij website, moet je alles door willen meten."

Zo scoor je met jouw recruitment website

Strategie
Voordat je een recruitment- en werken-bij website gaat (of laat) bouwen, verbouwen of optimaliseren start je met de strategie. Jouw ideale en kritische instroom doelgroep is bepaald, je weet voor welke doelgroep of doelgroepen je deze website ontwikkelt. Los van het soort instroom dat je zoekt weet je ook of je primair voor een actief werkzoekenden- of een latent werkzoekenden doelgroep werft. Tijdens de strategie bepaal je welke traffic bronnen geautomatiseerd instroom generen en je weet exact hoe de koppeling met je ATS wordt opgebouwd. Voordat je 1 pennenstreep op papier zet, heb je in de strategie bepaald welke belangrijke KPI’s je door gaat meten.

Regie
Je behandelt jouw recruitment- of werken-bij website als een levend orgaan. Het design van de website is helemaal gericht op de candidate experience van jouw kritische doelgroep. Hier maak je ideaal gebruik van al je arbeidsmarktcommunicatie. Zo lever je de bewijslast aan een (kritische) (latent) werkzoekenden doelgroep. De koppelingen met alle vacaturezoekmachines zijn geregeld en zowel je vacatures als je sollicitanten worden naadloos uitgewisseld door de koppeling met je ATS. Je hebt de beste set aan basisfunctionaliteiten optimaal ingericht en alle randvoorwaarden voor je recruitment- of werken-bij website getackeld. Zo, nu voer jezelf de regie voor succes.

Meten
In de strategie heb je al bepaald welke belangrijke KPI’s doorgemeten worden. De 2 basiscomponenten zijn: cost per applicant per source en cost per hire per source. Wat kost mijn sollicitant nu per individuele bron en wat kost een nieuwe hire nu per individuele bron? Met Google Analytics en Google Tagmanager richt je alle “doelen” in op je recruitment- en werken-bij website om alles tot 2 cijfers achter de komma door te kunnen meten.  


Let's Kiqit

Jouw recruitment- of werken-bij website maakt essentieel onderdeel uit van jouw recruitmentoperatie. Een goede recruitment- of werkenbij website vraagt (o.a.) om actuele, up-to-date kennis. Het verrijken van jouw kennis is hierbij een win-winsituatie want zo zorg je dat jouw website klopt én jij kunt jezelf als recruiter (nog) verder ontwikkelen.Als het gaat om recruitment- en werken-bij websites deelt expert Arjan Elbers zijn kennis met jou op Kiqit.


Wil je (ook) meer weten over andere recruitment thema's? Nog >10 experts en talloze mede-recruiters delen hun kennis, in de vorm van tips, trends en ervaringen via onze blogs, community, whitepapers, podcasts, video’s en online trainingen. Nieuwsgierig?

Deze onderwerpen vallen (o.a.) onder recruitment websites:

Functionaliteiten

Deze functionaliteiten zijn essentieel om sollicitanten van je websitebezoekers te maken.


Voorwaarden

Hieraan voldoet je website om beter, slimmer en sneller te kunnen zijn dan je concurrent.


ATS-koppeling

De koppeling met het ATS zorgt voor een naadloze uitwisseling van vacatures en sollicitanten.


Traffic bronnen

Laat verschillende traffic bronnen voor je werken om doorlopend websitebezoekers te krijgen.

Download whitepaper 'Google for Jobs'

Google for Jobs wordt gezien als de gamechanger voor recruitment en de manier om kwalitatief goede sollictanten te bereiken. Hoe jij dit voor elkaar krijgt? Check de whitepaper Google for Jobs waar zowel de technische kant als de tekstuele component wordt beschreven. Zo scoor jij optimaal in deze job search engine. 

50%
Download

Wat heb jij als recruiter aan Kiqit?

  • Kennisverrijking over recruitment websites. En veel meer!

  • Een plek waar recruitment professionals samenkomen. Dus jij hoort daarbij!

  • Bekijk trainingen wanneer het jou uitkomt. Onderweg, thuis of op het werk.

  • Trainingsvideo’s van maximaal 20 minuten per stuk. Ideaal voor onderweg.

  • >10 overzichtelijke recruitment thema's die er toe doen.

  • Geregeld nieuwe en actuele content en trainingen.

  • Spar met mede-recruiters en vergroot jouw netwerk.

  • Gamefication: scoor Kiqits!

Nog beter worden in jouw vak?

Dan kan het niet anders dat je samenwerkt met de allerbeste experts die er rondlopen in de wonderlijke wereld van recruitment. Mét plezier delen onze experts hun ervaringen en kennis met jou als recruiter.

Vakidioten aan het woord over Kiqit

"Experts die met écht nuttige tips en trainingen komen en binnen een omgeving waar geen recruitmentgekkie te gek is!’"

Annelies Graafland, RPO manager bij EN HR Solutions

"Alles weten, leren, ontdekken en/of bespreken over recruitment en alles wat daarbij komt kijken? Kiqit is hét platform waar je moet zijn."

Jamie-Lee van Ingen, ondernemende marketeer bij Marketing Touch

"Extra punten voor het duidelijke format en de gebruiksvriendelijkheid, dat nodigt uit om terug te blijven komen."

Andrew van Tienoven, senior copywriter arbeidsmarktcommunicatie