'Wat heb jij liever: 50 middelmatige sollicitaties of 3 steengoede reacties?'
De vacaturetekst is het meest gebruikte middel in arbeidsmarktcommunicatie. Daarmee is het een onmisbaar wervingsinstrument om de juiste doelgroep mee te bereiken. Ook de invloed op het werkgeversmerk is groot.
Hoe benut je de toegevoegde waarde van de vacaturetekst? Door de lezer te verleiden, te activeren en te overtuigen. Om dit doel te bereiken zorgt Nicol er op energieke en praktische wijze voor dat mensen hun oogkleppen afzetten en de bril van de doelgroep opzetten. Ook neemt zij haar publiek mee in het schrijven van heldere vacatureteksten in duidelijke taal en goochelt zij met de 7 magische woorden.
Als Nicol over jouw podium heeft gestuiterd weet iedereen hoe 'ie voortaan beter, slimmer én beter scorende (vacature)teksten schrijft. En kijkt niemand meer hetzelfde naar de vacaturetekst. Beloofd.
Een inspirerende sessie waar Nicol praktische tips deelt waarmee de vacaturetekst direct beter geschreven kan worden. En dus ook direct resultaten kunnen worden behaald.
Werven
met
woorden
Een unieke sessie over de rol van tekst in arbeidsmarktcommunicatie in de hele candidate- en employer journey. Van vacaturetekst tot InMail. Van arbeidsovereenkomst tot bevestiging van het uitdiensttreding.
In 1 sessie ontdek jij hoe je 7 beïnvloedingsprincipes toepast voor nog betere vacatureteksten. Denk aan sociale bewijskracht, schaarste en eenheid. Ideaal voor het bereiken van de latent werkzoekende.
Nicol Tadema is auteur, spreker en trainer. Mensen noemen haar ook wel een woordgoochelaar. Waarom? Omdat Nicol het onmogelijke mogelijk maakt door te goochelen met woorden. Zo verdubbelt ze de resultaten door 1 letter toe te voegen. Laat Nicol mensen met de inzet van 1 woord aan een paars konijn denken. En ze zet de boel op z’n kop om latent werkzoekenden aan te zetten om te solliciteren.
In de afgelopen jaren schreef Nicol al duizenden overtuigende (vacature) teksten voor onder andere het Rijksmuseum, Goodhabitz en Deloitte. Ook is Nicol auteur van 4 boeken: De 7 magische woorden (2023), Tekst werkt (2021), Werven met woorden (2018) en De nieuwe werven met woorden (2016). Verder deelt Nicol op het podium en tijdens trainingen haar kennis over het toepassen van neuromarketingprincipes en beïnvloeden van het brein. Zet haar voor een groep en ze stuitert over het podium van enthousiasme.
On the side:
- co-founder en expert bij Kiqit, kennisplatform voor recruitment
- oprichter van Voor Tekst, het enige gespecialiseerde tekstbureau voor arbeidsmarktcommunicatie-teksten.
- ambassadeur van Guruz, stichting die het mbo-onderwijs en arbeidsmarktdichter bij elkaar brengt
- blogger (in 2022 was Best gelezen auteur op Frankwatching).
"De leukste sessie die ik heb bijgewoond."
Aukje Oostendorp
Renewi
Technical Valley
HelloFlex