Gratis webinar 

Hoe recruit NS eigenlijk?

woensdag 14 september om 16:00 uur

Met zo'n 20.000 medewerkers is NS is een van de grootste en bekendste werkgevers van Nederland. Toch spelen er bij zo'n grote werkgever ook grote employer brand- en recruitmentvraagstukken. Vraagstukken waar je niet om heen kan als je jaarlijks ruim 4.000 vacatures te vervullen hebt. Kiqit-gastexpert Mascha van der Heijden (directeur leren, recruitment, mobiliteit en leiderschap) deelt haar ervaringen als eindbaas recruitment binnen NS.

Ruim 4.000 vacatures per jaarDe mensen van NS werken intensief samen om 1 miljoen reizigers naar de juiste bestemming te brengen en van alle gemak en service te voorzien. Dat doen zij elke dag weer,  365 dagen per jaar. Elke vacature die ontstaat moet a.s.a.p. worden vervuld zodat de treinen kunnen blijven rijden.  Of het nu gaat om een vacature voor een monteur of een developer. Of om een vacature voor een conducteur of finance specialist. 

Een organisatie van dit formaat vraagt om een recruitmentafdeling van formaat: een recruitmentteam van 60 professionals werkt hard aan het maken van ruim 4.000 matches per jaar. Hierbij streven zij naar een onvergetelijke candidate journey voor kandidaten en naar tevreden hiring managers. Diversiteit en inclusie staat bovendien hoog op de agenda.

Kijkje achter de schermenNu kent iedereen NS wel maar wie is NS nu eigenlijk als werkgever? Wat is het best bewaarde geheim achter de recruitmentorganisatie van NS? En wat zijn de grootste learnings van de afgelopen jaren? Deze vragen stelt Arjan Elbers op woensdag 14 september aan Mascha van der Heijden, eindbaas recruitment binnen NS. Heb je zelf brandende vragen waarvan je wilt dat Arjan die voorlegt aan Mascha? Kan ook, mail jouw vraag voor 12 september aan lets@kiqit.nl

Voor wie is dit webinar? Dit webinar is voor iedereen die meer wil weten over het reilen en zeilen binnen een grote recruitmentorganisatie. Denk aan recruiters, recruitment marketeers én recruitment managers.
  

Mascha van der Heijden

Mascha rocks recruitment. Dat doet zij sinds 2020 in haar rol als directeur Leren, Recruitment, Mobiliteit & Leiderschap bij NS. De jaren ervoor werkte Mascha ook al bij NS, onder andere in de rollen van hoofd recruitment & employer branding en marketing manager. Mascha houdt van vernieuwen, zowel online als offline en kijkt naar de kandidaat als een soort klant die tot een doelgroep behoort waar een marketingstrategie op kan worden toegepast.

  

Arjan Elbers

Arjan spreekt en ademt online recruitment. In zijn diverse rollen is recruitment dan ook de dikke rode draad. Of het nu gaat om zijn rol als co-founder bij Kiqit, het voorzitterschap bij Recruiters United of die van recruitment strateeg en pr-verantwoordelijke bij Getnoticed (bureau gespecialiseerd in bouw van waanzinnige maatwerk recruitment- en werken-bij websites). Hij is een Brabander in hart en nieren, heeft een andere kijk op arbeid en challengt mensen dan ook graag op het vlak van recruitment.

Ontdekken hoe NS recruit. Dat wil jij toch ook?