Webinar‘ Kies de schrijfstijl die past bij jouw doelgroep’
In deze arbeidsmarkt kom je als recruitment professional niet meer weg met een middelmatige tekst voor je vacature, benaderingsbericht via InMail of een webtekst op je werkenbij-site. Om nu dat schaarse talent te bereiken moet je alles uit de kast halen.
Van de bovenste plank haalt tekstexpert Nicol Tadema het thema 'Kies de schrijfstijl die past bij de doelgroep.' Door haar praktische insteek weet jij straks welke stijl je in wervingsteksten kan aanhouden om jouw doelgroep effectief te bereiken. Wel zo handig in een arbeidsmarkt als deze.
Hoe werkt dit?
Om de voorkeurcommunicatiestijl van de doelgroep in kaart te brengen wordt vaak gebruik gemaakt van DISC. Het DISC-profiel en de DISC-kleuren geven taal aan gedrag, talent én manieren van communiceren.
Je kunt (in grote lijnen) diverse beroepsgroepen indelen in een van de 4 DISC-persoonlijkheidsstijlen en hier jouw communicatiestijl op aanpassen. Zo weet jij straks of je bijvoorbeeld het beste kunt kiezen voor storytelling of juist fact based teksten.
Wat heb jij eraan?
Tijdens het webinar laat Nicol Tadema je ontdekken:
- welke 4 communicatiestijlen er zijn.
- welke communicatiestijl past bij diverse beroepsdoelgroepen.
- hoe je met een schrijfstijl slim inspeelt op de onbewuste wensen van jouw doelgroep (en zo jouw conversie verhoogt).
Voor wie?
Voor alle recruitmentprofessionals die werk willen maken van doelgroepgericht schrijven.