De 6 belangrijkste tips voor meer traffic op je recruitmentsite
Je recruitmentsite, of werken-bij site is het kloppende hart van je werving, maar hoe krijg je nu meer traffic? 6 tips op een rij:
Tip 1. Responsive
Je recruitmentsite dient responsive te zijn (schaalbaar voor alle devices). Google maakt onderscheid in “mobile vriendelijke” en “niet mobile vriendelijke” websites . Mobile vriendelijke websites worden beloond in het resultatenoverzicht. Je recruitmentsite is een aparte website, geen onderdeel van je corporate website.
Tip 2. Vertical Search Engines
Koppel je recruitmentsite met vertical search engines, ofwel vacaturezoekmachines zoals Indeed, Jobrapido, Werkzoeken.nl etc. Veel sollicitanten starten hun zoektocht naar een baan in Google, Vertical search engines scoren erg goed in de ranking van Google omdat ze dermate veel vacatures hebben.
Tip 3. Social media
Vacatures verspreid je gemakkelijk via social media, zoals Facebook (Jobs) en Instagram. Zoek de relevante vakgroepen van LinkedIn om je vacatures bekend te maken, hoe relevanter de vacature is voor de doelgroep des te groter het succes zal zijn.
Tip 4. SEO
SEO is een begrip dat je tegenwoordig vaak ziet, het staat voor: Search Engine Optimization, ofwel de optimalisatie voor zoekmachines. Je optimaliseert je website om zo goed mogelijk gevonden te worden door de grote zoekmachines zoals Google. In welke hoedanigheid je dit doet beslis je natuurlijk zelf, maar ga er van uit dat je stukken minder bezoekers op je website zult krijgen als je niet prominent op de eerste pagina van Google gevonden wordt. Onder SEO vallen veel acties die je als webeigenaar zelf kunt uitvoeren.
Een andere optie is een professioneel bureau inschakelen die je website zo goed mogelijk zullen optimaliseren. Het grote voordeel van SEO ten opzichte van SEA (Search Engine Advertising) is dat SEO je website structureel beter (vindbaar) maakt.
Tip 5. Contentmarketing
Een belangrijk onderdeel van SEO is contentmarketing. Er is ruimte ingericht op je recruitmentsite om content te schrijven, blogberichten, foto’s en meer omtrent het topic solliciteren en werken. Hoe meer relevante content je recruitmentsite heeft, des te beter je gevonden wordt in Google.
Tip 6. Video
Gebruik video als middel. Een video wordt ongeveer 50 x relevanter gevonden door Google dan een tekstpagina. Let wel op dat je video de juiste metatags meekrijgt, want je moet Google wel vertellen waarover de video gaat.
Dit artikel verscheen eerder op de fonkelnieuwe website van Getnoticed .